Kellers Park Golf Club - Træner

Jan Frej Petersen

Jan Frej Pedersen (f. 1967) stammer oprindeligt fra Langå, men bor nu i Strib, Middelfart.

Jan er kendt for at være meget præcis i sin undervisning samt for at bruge video og trackman til at understøtte sin undervisning. For dem som gerne vil få tingene til at fungere bedre – hvis det ikke gør det, er der en god mulighed for at man arbejder på noget som gør det vanskeligt at lykkedes.

Jan inddrager derudover leg og småspil i undervisningen, hvilket gør undervisningen afvekslende og læringsudbyttet stort.

Jan Frej Petersen står for Kellers Park Golf Club medlemmers sportslige og træningsmæssige behov. Derudover er han tilknyttet forskellige firma arrangementer som Kellers Park Golf Club arrangerer samt står for undervisningen i Kellers Park Golf Clubs skolesamarbejde.

Om Jan Frej Petersen

Som amatør, har han repræsenteret Danmark både på junior- og seniorlandshold igennem perioden 1982 til 1994, samt vundet Danmarksmesterskaber som junior og senior (han er blandt andet en af de to herrer som har vundet det danske hulspilsmesterskab 2 år i træk).

Han har derudover lavet flere internationale topresultater både i europa og usa hvor han spillede college golf i 4 år for Houston Baptist University hvor han spillede på hold med Colin Montgommery, Colin´s sidste år som collegespiller (det år, 1986, blev holdet nr. 4 ved det NCAA mesterskaberne 1 division).

Han blev Bachelor i Økonomi og Finansering fra Houston Baptist University i 1991.

Som træner startede han i Himmerland Golf & Country Club samt som frivillig leder i Nordjylland af DGU Projektet, Talentskolen i 1995. Ud over at arbejde med alle typer af golfskoler og undervisning, blev han elitetræner i Himmerland Golf & Country Club samt den primære organisator og træner for Himmerlands Golf College frem til 2004.

I 2002 blev han assisterende Landstræner med hovedansvar for juniorgolf i danmark under daværende landstræner, Magnus Landstrøm og arbejdede som landstræner frem til 1 januar, 2011. Landstrænerteamet som var et af det mest succesfulde landstrænerteam i dansk golfhistorie frem til og med 2010 målt i medaljer ved de største internationale mesterskaber (fra 2005 til 2010 fik Danmark flere medaljer ved EM og VM end de 30 forgående år tilsammen) fik i 2010 tildelt Team Danmarks Talentudviklingspris, blandt alle idrætsforbund i Danmark.

Som Landstræner var Jan Frej involveret som Tovholder og forfatter på projektet der udarbejdede bogen: ”Aldersrelateret Træning i Golf” samt meget af det materiale som lå til grund for talentudviklingen både dengang og i dag. Herudover udarbejde han en ny grundbog for Teknisk Undervisning for den danske trænerskole som blev introduceret i efteråret 2008 og stadig er udgangspunktet for det materiale der bruges i dag.

Fra 2011 til januar 2015 har Jan Frej været involveret i forskellige opgaver for Golfklubber og andre organisationer. Funktioner og steder har været: Headpro Ikast Golf Klub og Silkeborg Golf Klub, træner i Dansk Junior Golf Akademi, Elite- og Juniortræner i Ikast Golf Klub og Mølleåens Golf Klub, træner på Højskolekurser for Idrætsskolerne i Ikast, Instruktør på Talentkurser for DGU, Instruktør på Begyndertræneruddannelsen og Juniortræneruddannelsen (DGU & PGA), instruktør på Grundtræneruddannelsen, Niveau 1 og niveau 2, samt træner for almindelige, Juniorer, Talenter, Landsholdsspillere og Proer.

Træning - Priser

Individuel træning:

1 lektion à 30 min kr. 200,-

Inkl. Video feedback* (Voiceover) 250,-

1 lektion à 50 min kr. 400,-

Inkl. Video feedback* (Voiceover) 450,-

Inkl. Trackman 500,-.

Hold træning (2 personer)

1 lektion à 60 min kr. 250,-

Inkl. Video feedback* (Voiceover) 600,-

Inkl. Trackman 750,-.

Hold træning (3-4 personer)

1 lektion à 60 min kr. 150,-

Inkl. Video feedback* (Voiceover) 750,-

Inkl. Trackman 850,-.

Hold træning (5-6 personer)

1 lektion à 60 min kr. 100,-

Inkl. Video feedback* (Voiceover) 800,-

Inkl. Trackman 1000,-

*Video feedback 50 pr. pax

Booking af træning

Der kan bookes lektioner via mail eller telefonnummer.Jan kan kontaktes på: jfgp66@hotmail.com el. 41 68 06 64.

Udendørstræning starter fra 1. april, men kan, såfremt vejret tillader det (samt forhold på træningsbane tillader det).

Tour Kort

6 turs kort kr. 1000,- Incl 2 voice

10 tur kort kr. 1600,- Incl 2 voice

Fitting:

Single Fitting Dynamisk fitting*

En enkelt kølle, jern eller putter.

kr. 350,-

Multi fitting Dynamisk fitting*

Et sæt eller flere køller.

kr. 500,-

*Dynamisk fitting består i at rådgive spilleren om hensigtsmæssige ændringer af svinget således, at spilleren ikke køber udstyr til et sving som uden tvivl vil fastholde spilleren i den samme negative udvikling, men derimod får mulighed for at ændre mekanik og købe udstyr der understøtter en positiv udvikling (helt i modsætning til fitting i de fleste butikker).

'